OnCallPlanning

Picture1

Extra groei dankzij UltraGenda-integratie


In de vorige nieuwsbrief werd met enige trots de samenwerking met Axians aangekondigd en toegelicht. Axians heeft zich intussen in enkele aanbestedingsdossiers aangemeld waarbij de Solvice-oplossing OnCallPlanning mee in het geheel is ondergebracht. In de zorg zijn er naast de problemen rond wachtplanning echter ook nog vele andere uitdagingen op het gebied van personeelsplanning. In dat kader werkt Axians nu nieuwe oplossingen uit die op de leest van OnCallPlanning zijn geschoeid. Deze oplossingen maken ook gebruik van de Solvice optimalisatie-engine. Tijdens de beurs ‘Health & Care’ die eind september plaatsvond, heeft Axians onze oplossingen aan vele geïnteresseerden voorgesteld en daaruit zijn meerdere opportuniteiten voortgekomen.

Intussen heeft Solvice nog twee ‘Proof of Concept’-projecten met OnCallPlanning tot een goed einde gebracht. Momenteel zijn er al contractonderhandelingen bezig om met die projecten ‘live’ te gaan. Als beide contracten ondertekend worden, dan zullen er per aan het begin van 2017 zes klanten productioneel zijn. Door de applicatiesoftware over te dragen aan Axians heeft Solvice zich volop kunnen focussen op de verdere uitbouw van de optimalisatie-engine.

In de gezondheidszorgmarkt is er een principieel akkoord met UltraGenda/CSC om onze optimalisatie-engine te integreren in de applicatie UG Bedman. UG Bedman biedt een heel nieuwe manier van kijken naar opnameplanning. Vooropnames worden immers niet meer op louter afgesproken capaciteit gepland. Nu wordt tijdens de vooropnameregistratie onmiddellijk gepland op beschikbare bedden. Daarbij wordt meteen gefilterd op allerlei criteria zoals  de aanwezigheid van juiste apparatuur op de kamer, leeftijds- en geslachtvoorwaarden, zorgzwaarte op de afdeling, en dergelijke meer. Dit lijkt op het eerst zicht te leiden naar versnippering. Het voelt aan dat de bezetting minder optimaal zal worden. Om dit euvel te verhinderen, wordt elke nacht de Solvice optimalisatie)engine aangeroepen om alle geplande vooropnames opnieuw te plannen . Zo komt elke patiënt bij de daadwerkelijke opname uiteindelijk in het meest geschikte bed terecht. Zo vermijden we het vele ‘zoeken naar een bed’ als voorbereiding op de ochtend wanneer de patiënten binnenkomen. Er zijn ook heel wat kosten verbonden aan een transfer, wat men vaak onderschat. Dankzij het gebruik van Solvice worden die drastisch verminderd.

Met de innovatieve aanpak van UltraGenda en het gebruik van de optimalisatie-engine verwachten we dat de ziekenhuismarkt zich meer en meer bewust zal worden van het feit dat slimme algoritmes onze ‘brein-overstijgende problemen’ kunnen helpen oplossen.

Solvice is overigens actief met het live brengen van een eventplanningsysteem voor de Leuvense organisatie Earli. Deze organisatie regelt grote conferentie-events voor o.a. KU Leuven. Deze conferenties situeren zich meestal in de gezondheidszorg en duren vaak meerdere dagen. Qua planning omvat dit honderden presentaties, roundtables en discussiefora. De organisatie van inschrijvingen, presentaties en de publicatie via internet-tools wordt door het softwarebedrijf OneAgency op maat voor Earli gerealiseerd. OneAgency maakt gebruik van de Solvice optimalisatie-engine om de smart planning met een druk op de knop aan te leveren, rekening houdend met alle verschillende regels, voorwaarden en wensen.

Dankzij al deze groei, zal Solvice al gauw moeten uitbreiden. We zijn in gesprek met een ‘tweede Christophe’: iemand met eenzelfde profiel en ervaring in optimalisatietechnologieën. In de volgende nieuwsbrief zullen we dit kunnen bevestigen. Verder zijn we ook op zoek naar een goede backend-developer. Meer info te verkrijgen bij cvh@solvice.io.

Share on