Solvice's OnCall Planning

Picture1

Continu nieuwe features in Solvice’s OnCall applicatie


Solvice’s OnCall Planning SaaS-applicatie bereikt reeds Versie 2.7. Een zeer vlotte progressie sinds de oorspronkelijke implementatie (medio 2015) van de eerste versie in een Proof of Concept opstelling in het UZ Gent. Aangezien de oplossing een echte SaaS-oplossing is, blijven de upgrades quasi onzichtbaar voor de klanten en hun gebruikers. Toch vindt de evolutie wel degelijk achter de schermen plaats. Daarom lichten we hier met trots de laatste uitbreidingen toe.

Noden klanten sturen innovatie

De ontwikkeling van de vele nieuwe features wordt vraaggestuurd door o.a. een drietal grote Anesthesie afdelingen in de ziekenhuizen UZ Leuven, AZ Delta Roeselare en ZNA Stuivenberg Antwerpen. Als klant hebben zij nood aan nieuwe functionaliteiten. Daar zorgt Solvice dus voor. Inmiddels zijn er nog eens drie ziekenhuizen in een Proof of Concept (POC) gestapt en werken daarnaast vier andere ziekenhuizen aan de voorbereiding om met een POC van start te gaan. Nieuwe wensen uitgesproken door deze potentiële klanten zijn daarom in rap tempo, zonder complicaties, in de software opgenomen.

Naast de afdeling Anesthesie, die in elk ziekenhuis grote vragende partij is, staan nu ook de afdelingen Spoed, Intensieve Zorgen en Interne Geneeskunde op het punt om de OnCall oplossing productioneel in te zetten. Op de kleinere afdelingen heerst grote vraag naar ondersteuning van de werkplanning opmaak. Ook deze realisatie pakt Solvice aan: ze zitten in de design fase.

Nieuwe features uitgelicht

Benieuwd welke nieuwe features de afgelopen 10 maanden uitgerold zijn? We zetten enkele van de belangrijkste hier op een rij.

  • Leden kunnen volledig zelfstandig met elkaar van opdracht/wacht wisselen.
  • De wachtberekening van een nieuwe planningsperiode kan gebruik maken van resultaten vorige wachtperiodes om daardoor de fairness te optimaliseren.
  • Bij opstart van een project van een nieuwe klant is het mogelijk om historie van vroeger via een CSV-file op te laden, waardoor een faire indeling onmiddellijk wordt gehonoreerd.
  • Optionele regel beschikbaar waardoor het mogelijk is in te stellen dat na een bepaalde gunstige opdracht automatisch ook een minder gunstige opdracht zal geplaatst worden.
  • Mogelijkheid om aan te duiden per type onbeschikbaarheid (verlof, langdurig ziek, zwangerschap, …) of hiervoor de pro rata opdrachten al dan niet moet worden gevolgd.
  • Mogelijkheid om per skilltype op te geven wat de pro rata opdrachten moet zijn.
  • Alle ingestelde regels kunnen als harde of zachte regel ingesteld worden. Bovendien zijn de wegingen die daarbij ingesteld kunnen worden veel overzichtelijker gemaakt.
  • Het is mogelijk om zogenaamde flexibele opdrachten te definiëren. Deze opdrachten moeten enkel als laatste opgevuld worden: alleen als er nog voldoende personeel beschikbaar om die te volbrengen.

Daarnaast zijn er nog vele grote en kleinere nieuwe mogelijkheden beschikbaar gemaakt. Uiteraard is Solvice zijn klanten dankbaar voor de vele nuttige noden die zij het bedrijf als uitdaging hebben toegeworpen. Met trots melden ze dat ze deze praktisch allemaal beschikbaar gemaakt hebben. Deze oplossing is, zeker dankzij de aanroepbare optimalisatie-engine, het neusje van de zalm in zijn segment.

Mocht ook uw dienst gebaat zijn bij goede ondersteuning van een faire en eenvoudig hanteerbare wacht- en/of werkplanning, aarzel dan niet om Solvice te contacteren. De optimalisatie-engine kan via een REST-api laag door andere applicaties eenvoudig aangeroepen worden. Hebt u planningsuitdagingen op vlak van personeelsplanning, opnameplanning, operatieplanning of dergelijke? Solvice kan de deze planningsknoop ontwarren!

Share on