rooksignaal versus instant communicatie

Naamloos-2

iReachm gelooft dat voorsprong in communicatie de patiëntbeleving verbetert


De grote uitdaging van het moment voor ziekenhuizen (en andere bedrijven) is om op correcte wijze mee te gaan in de mobiele revolutie. Zo bekomt u betere communicatie met zowel leveranciers, personeel als patiënten of andere klanten. Wat bedoelen we precies met deze revolutie? Het gebruik van mobiele telefonie in het bedrijfsleven wordt steeds belangrijker. Men ziet de gsm namelijk als het middel om één-op-één met zowel klanten – in geval van de zorg bijvoorbeeld patiënten – als leveranciers te communiceren. Dit vanwege de rechtstreekse lijn die u met contactpersonen heeft enerzijds, en de veelzijdigheid aan communicatiekanalen op de gsm anderzijds. Dat maakt dat de eisen van klanten op vlak van communicatie de laatste tijd drastisch veranderd zijn. Denk hierbij aan het gebruik van meerdere kanalen om een snelle reactie te bekomen en de verwachting van een vlot antwoord op vragen.

Alle goede intenties daargelaten is lang niet iedere organisatie op vlak van klantendienst mee in dit sprint parcours. Dat ondanks het stijgende belang van vlotte chat- en sociale media vaardigheden, razendsnelle beantwoording van e-mails en optimale telefonische bereikbaarheid zonder dat contactpersonen meerdere keren doorgeschakeld moeten worden.

iReachm reikt verbetering aan

iReachm stelt bedrijven in staat om de mobiele data van gsm’s zo te gebruiken dat bedrijven een vooruitstrevende vorm van klantendienst kunnen aanbieden. Dit heeft een betere klantenservice als resultaat dan klanten van vandaag gewend zijn te krijgen.

Een betere communicatie zorgt voor hogere klanttevredenheid en in de zorgsector draagt het dus bij aan een betere patiëntbeleving. Bovendien zal klantenservice de komende jaren steeds belangrijker worden. Voorspellingen beweren dat in 2020 de klantenservice het nummer 1 onderscheidend criterium bij uitstek zal worden van bedrijven in alle sectoren. Kortom, bedrijven en zorginstellingen die momenteel hun klantenservice verbeteren, zullen zich positief differentiëren ten opzichte van andere instellingen en bedrijven.

Share on