curaelabs_logo

Het mission statement van CuraeLabs wordt tastbaar


In de vorige nieuwsbrief kondigden wij het nieuwe product Curae MyReply aan. Intussen is de product sheet van dit product beschikbaar. U kunt dit document opvragen via het contactformulier verbonden aan deze nieuwsbrief of via de website.

De ideale situatie

Deze oplossing is uiteraard geen standalone-applicatie. Ze kan maar minimaal in gebruik worden genomen in verbinding met een afsprakensysteem. Bovendien zal de sms-verwerking enkel functioneren via een verbinding met een telecomprovider. Als aan deze criteria wordt voldaan, biedt MyReply heel wat meerwaarde. De dienstverlening wordt nog beter wanneer het callcenter van het ziekenhuis ook gebruik kan maken van echte callcentersoftware. De ideale situatie krijgen we wanneer die callcentersoftware een connectie heeft met het iReachm-platform zodat de patiënt steeds op het juiste moment gecontacteerd kan worden. Het sleutelwoord in deze ganse opzet is dus integratie. Dit gegeven is cruciaal om een product goed te kunnen positioneren en bruikbaar te maken voor klanten.

Hoe CuraeLabs het begrip integratie toepast

Met MyReply hebben we de koppeling gerealiseerd met het afsprakensysteem UltraGenda Pro. Dit systeem werd op poten gezet op basis van moderne REST-api’s. Uiteraard is het mogelijk om ook met andere afspraaksystemen te integreren. Dit kan eventueel op dezelfde manier die we hebben toegepast bij UltraGenda Pro, maar het kan ook op de manier die dat specifieke systeem standaard ter beschikking stelt. Het verzenden van een sms gebeurt in het geval van een UltraGenda-klant steeds via CM Telecom. Ook de ontvangst van de sms-reply wordt via CM Telecom geïntegreerd aangeboden. Ook andere providers bieden deze mogelijkheid, onder andere CloudCommunications: die provider levert een telefooncentrale in de cloud. Bovendien is CloudCommunications in een sterk partnerschap met iReachm waardoor ook die integratielijn kant-en-klaar beschikbaar is.

Goede integraties zijn dus onontbeerlijk om een goed en werkelijk bruikbaar product te kunnen aanbieden aan klanten, om kosten te besparen en extra service aan de klanten/patiënten te kunnen leveren. De bovenstaande paragraaf staat bol van woorden en concepten die gerelateerd zijn aan integratie. CuraeLabs, aanbieder van niche ICT-oplossingen in de zorgmarkt, zet zeer hoog in op flexibele integratiemethoden en zal zich daarmee sterk profileren in de gezondheidsmarkt.

De drie frameworks

We werken momenteel aan de ontwikkeling van drie frameworks. Het eerste framework heet Curae Path. Hiermee kan men eenvoudige klinische paden of (ver)zorgpaden uitzetten en opvolgen. In dat framework is het ook mogelijk om zeer uiteenlopende informatieblokken toe te voegen zoals pdf-bestanden en filmpjes. Deze worden opgezet in het tweede framework: Curae Info. Tenslotte kan men uiteenlopende vragenlijsten toevoegen in een zorgtraject. De vragenlijsten kunnen zeer flexibel samengesteld worden in het derde framework: Curae Quest.

Deze drie producten werden in zeer nauwe samenwerking met Lynxcare gecreëerd. Lynxcare biedt ze ook optioneel mee aan in hun projecten. De frameworks kunnen trouwens ook zeer gemakkelijk geïntegreerd worden met oplossingen van een derde partij want Curae Path is volledig gebaseerd op de cloud, net zoals alle CuraeLabs oplossingen. Om deze reden kan CuraePath altijd eenvoudig aangeroepen worden. Dit gebeurt dan middels een frontend-switchmethode vanuit bijvoorbeeld een spreekuurlijst of medisch/verpleegkundig dossier. De resultaten van de vragenlijsten worden dan ter beschikking gesteld aan derden via webhooks, REST-api’s en HL7-berichten.

Zoals u merkt maakt CuraeLabs uitvoerig gebruik van het centrale begrip van deze nieuwsbrief, namelijk integratie. In de volgende nieuwsbrieven zullen we nog dieper ingaan op de werking van deze nieuwe frameworks.

Voor meer informatie over onze oplossingen kunt u ons contacteren via deze nieuwsbrief of onze website.

Share on