logisp

Gesofisticeerde integraties kant en klaar beschikbaar bij Logis.P


De eerste kiosk-installatie van Logis.P in België werd geplaatst in het ZOL Genk. Deze installatie is volledig geïntegreerd met het project van Lynxcare. Wanneer een bezoeker een kaart van Lynxcare inschuift, opent automatisch het patiëntportaal van Lynxcare op de naam van de patiënt. Selfservice-zuilen of kiosken hebben immers pas echt toegevoegde waarde als ze gekoppeld zijn aan andere ICT-oplossingen die al in gebruik zijn.

Geïntegreerde inschrijving

Wanneer een patiënt zich aanmeldt op een dergelijke kiosk, zal hij via een integratiemethode “ingeschreven” worden in het patiëntadministratiesysteem. Dit gebeurt allemaal in de vorm van elektronisch berichtenverkeer met dat systeem. Op het moment van de inschrijving kan de Logis.P-kiosk een aantal op maat gemaakte checks uitvoeren, zoals een verzekeringscheck of zelfs een ‘slechte betaler’-check. De patiënt wordt dan door het systeem naar de balie verwezen. Tijdens deze aanmeldprocedure is het tevens mogelijk om het verplichte consentformulier digitaal te laten ondertekenen. Ook dit formulier kan op maat gemaakt worden. Bovendien zal de kiosk aan de patiënt kunnen doorgeven of het originele tijdstip van de afspraak nog steeds van toepassing is. De koppeling met het afsprakensysteem maakt dit mogelijk zolang dat systeem ook bepaalde aanwezigheid- en aanmeldpunten registreert, zoals “centraal ingeschreven”, “aanwezig in wachtzaal”, “binnengestapt in afspraakruimte” of “afspraak afgerond”. Deze registraties moeten op een eenvoudige manier gebeuren. Het is niet efficiënt als het systeem de patiënt telkens opnieuw voor de betreffende afspraak moet identificeren. Om dat te beperken biedt Logis.P eenvoudige oplossingen: zo is er een scan van de barcode of QR-code die op het afgedrukte etiket staat wanneer de patiënt zich aanmeldt. Logis.P biedt dus een volledige koppeling in twee richtingen met afspraken-systemen zoals UltraGenda Pro of CS Agenda.

Nieuw: de InDoor-app

We bieden de selfservice zelfs volledig mobiel aan met de InDoor-app. De patiënt kan dan op voorhand verwittigd worden wanneer het tijd is om naar het ziekenhuis te vertrekken. Wanneer de patiënt dan binnenkomt in de centrale hal, detecteert het systeem zijn mobiele telefoon. Nu kan de “inschrijving” plaatsvinden (net zoals men dat op de kiosk doet). Bij alle volgende plaatsen kan de smartphone gedetecteerd worden zodat de koppeling met het afsprakensysteem ook op die manier in stand wordt gehouden. Als het ziekenhuis dat wenst, kan de InDoor-app opgenomen worden in de ziekenhuis-app die eventueel aan de patiënten ter beschikking wordt gesteld.

Het Jitra concept

Logis.P blijft innoveren. Recent is een nieuwe toepassing in gebruik genomen: “Jitra” (just-in-time resource allocation). Het concept gaat als volgt: het komt vaak voor dat een patiënt meer dan één afspraak heeft. Zeker in multidisciplinaire omgevingen (zoals bijvoorbeeld revalidatie of preoperatieve screenings) is het niet per se noodzakelijk om een strikte volgorde te hanteren voor de geplande afspraken. Jitra biedt de mogelijkheid om de patiënt bij de aanmelding naar de meest optimale afspraakplaats te dirigeren, gebaseerd op de drukte bij de verschillende spreekuren. Ook daarna wordt de patiënt steeds naar de volgende meest optimale afspraakplaats doorverwezen. Dit alles is helemaal geïntegreerd met het afsprakensysteem. Het systeem weet ook ten allen tijde welke patiënt voor welke afspraak in welke aanmeldstatus of positiestatus staat.

Uit al de bovenstaande informatie wordt al gauw duidelijk dat Logis.P op heel wat gebieden inzet in integratie: hardware, software, mobiel… Uitgebreide integraties met vele softwaresystemen en hardware-apparaten zijn gewoon kant en klaar beschikbaar. Nieuwe koppelingen kunnen snel gerealiseerd worden, dankzij de vele ervaringen die we in de afgelopen 10 jaar hebben opgedaan. Aarzel niet om ons te contacteren voor meer informatie over de genoemde Logis.P-oplossingen.

Logis.P is aanwezig op de beurs “Health & Care” in Gent (28-30 september). Wij hebben een 150-tal vrijkaarten voor die beurs klaarliggen. Deze zijn bedoeld voor de lezers van deze nieuwsbrief. U kunt de kaarten eenvoudigweg opvragen door op deze nieuwsbrief te reageren op de ZZI-website.

Share on