De tijd toen communicatie tussen klanten en bedrijven voornamelijk telefonisch gebeurde, ligt inmiddels ver achter ons. Tegenwoordig communiceren mensen in hun dagelijkse leven op heel uiteenlopende manieren en via meerdere kanalen. Ook wanneer het gaat om het contact tussen privépersonen en bedrijven, zien we dat deze trend zich doorzet. We zien natuurlijk algemene tendensen over verschillende groepen heen: zo zullen vijftigers telefonisch contact eerder als vanzelfsprekend beschouwen, terwijl de jongste generaties graag sociale media aanwenden om te communiceren.

Als gevolg van deze complexe situatie zien we dat het voor bedrijven moeilijk wordt om al die kanalen aan te wenden en met elkaar te vermengen. Bovendien ligt naast de diversiteit aan media ook de frequentie van communicatie vandaag de dag veel hoger dan ooit te voren. Zelfs één persoon schakelt op een dag over van WhatsApp naar sms, van Facebook naar Skype, enzovoorts. Als bedrijven hiermee rekening willen houden, moeten ze complexe structuren kunnen beheren Daarom neigt men steeds meer naar de integratie van communicatie: mobiel, vast en digitaal beginnen meer en meer met elkaar verweven te worden. Dit is een opmerkelijke en zinvolle nieuwe trend op de markt. Op technologisch gebied is het realiseren van een succesvolle integratie van verschillende media dé uitdaging van vandaag, en net dat is waar iReachm zich op richt.

Dagelijks worden we geconfronteerd met de kwestie van bereikbaarheid. Bereikbaarheid betekent echter meer dan enkel de vraag of iemand de telefoon opneemt. Vandaag de dag betekent dit begrip ook: zorgen dat klanten de juiste persoon aan de lijn krijgen, namelijk de persoon die hen kan helpen met hun prangende vragen. Ook de hele kwestie van snelheid komt meer aan de orde: een klant wil niet te lang wachten vooraleer hij de persoon bereikt die hij zoekt. Tenslotte houdt iReachm ook rekening met de kwaliteit van de bereikbaarheid (lees: de kwaliteit van de oplossing die de bereikte persoon biedt). Bereikbaarheid gaat uiteindelijk dus over drie factoren: snelheid, precisie en kwaliteit. Door middel van een gestroomlijnde integratie bereiken we een punt waarop deze drie criteria elkaar ontmoeten.

Share on